Logo je zaštitni znak svega što neka tvrtka, njeno poslovanje i proizvod predstavljaju. U današnje vrijeme logotip kao dio vizualnog identiteta tvrtke koristi se u gotovo svim sferama ljudskog djelovanja. Svijet oko nas pun je logotipova koje nepogrešivo povezujemo uz neki brand ili organizaciju. Kako je njihov vizualni identitet postao dio naše svakodnevice? U čemu je njihov uspjeh i kako osmisliti dobar logo?
Za dobar i upečatljiv logo potrebna je složena kombinacija dizajnerskog znanja: kreativne teorije i iskustva u primjeni. Ako želite najbolje za izradu svog logotipa, preporučljivo bi bilo zaposliti stručnjake koji se bave grafičkim dizajnom. Cijena i kvaliteta izrade se razlikuju, raspitajte se o tvrtkama i pojedincima koji iza sebe već imaju pozitivnog iskustva u brendiranju i dizajnu.
Iako će većina dizajnera znati izraditi logotip, samo će najiskusniji znati kako pretočiti cjelokupnu priču klijenta u zaštitni znak ili simbol koji će privući pažnju i povjerenje svih koji se s njim susretnu. Imajte na umu da će se taj logo, kao službeni zaštitni znak vaše firme, nalaziti na memorandumu, žigu, posjetnici, pismu, web stranici i svim Vašim promotivnim materijalima.
Od inspiracije do izrade logotipa
Sve počinje od ideje. Ako ste vi taj koji je svojom idejom započeo posao, pokušajte se sjetiti svih pozitivnih osjećaja kojima želite privući ostale da posluju upravo sa vama. Najteži dio posla je pretočiti viziju i osjećaj olovkom na papir. Dobro promišljena ligatura - spajanje dvaju slova u jedno tako da barem jedno od njih izmijeni svoj oblik (npr. æ za ae) ili maštovito korištenje slova, mogu biti odličan početak. Isto tako, pametno korištenje određenih boja, stupnjevanje ili preraspodjela slova pa čak i oduzimanje nekog djelića cjeline može biti upravo taj, odlučujući dio koji čini razliku između lošeg i genijalnog rješenja. Treba pripaziti i na omjere između svih elemenata unutar logotipa kako bi se mogao aplicirati u svim dimenzijama.
Logo možemo ugrubo podijeliti na tri osnovna načina izrade. Prva je izrada temeljena na tipografiji, kao što su IBM ili Sony. Zatim logotipovi koji gotovo doslovno ocrtavaju ono čime se kompanija bavi. Posljednji su logotipovi koji su svedeni na abstraktni simbol, a među najpoznatijima je kvačica kompanije Nike. Posljednji navedeni logotip, apstraktni, nije za tvrtke koje počinju svoje probijanje na tržištu jer je gotovo nemoguće biti prepoznatljiv na taj način, a bez puno godina dokazivanja na tržištu, iskustva u marketingu i građenja povjerenja prema kupcima i partnerima.
Proučite konkurenciju i kako oni komuniciraju kroz svoj logo. Nemojte imitirati druge. Vrlo je teško napraviti nešto jedinstveno i novo, ali svaki pokušaj izrade vlastitog vizualnog identiteta dobar je put ka uspjehu. Također, uzmite u obzir koja je vaša ciljana publika i usredotočite se na poruku koju želite prenijeti. Stilovi se gotovo svakodnevno mijenjaju, informirajte se i pratite najnovije trendove kako bi došli do inspiracije, no nemojte ih slijepo pratiti. Odličan logotip zadržava svoju kvalitetu kroz vrijeme.
Neki od najboljih logotipova daju izravnu poruku ilustracijom, ne riječima. Na primjer, bavite li se prodajom pekarskih proizvoda, ilustracija kruha ili prepoznatljivog peciva, jasno će opisati vaše poslovanje. Na primjeru pekare koji smo naveli, zasigurno neće biti pametno kopirati dizajn nekog lanca pekara koji je trenutno vrlo popularan, a u nadi da ćete tim postupkom zagrabiti dio kolača već renomiranog brenda. Osim toga, ako većina vaše konkurencije koristi sličan logo, kao što je u ovom primjeru ilustraciju kruha, izbjegnite biti dio većine i pokušajte nešto drugačije, ali da pri tom ne izgubite imati u vidu da bi bilo dobro što jasnije i prepoznatljivije opisati čime se vi bavite i što nudite.
Boje prenose poruku
Izgled logotipa mora biti funkcionalan jer želite da izgleda jednako dobro otisnut na memorandumu, u kutu web stranice, raznim promotivnim materijalima ili, na primjer, na pokrivaču prikolice kamiona većih dimenzija. Kada odabirete boje, budite vrlo oprezni. Nastojte se držati najviše tri jer sve više od toga bi moglo dovesti do većih ograničenja.
Postoje brojna istraživanja na temu utjecaja boje na našu psihologiju. Ovo su neke od smjernica kojima se možete koristiti pri odabiru boja za vaš logo:
- Crvena: energičnost, seksipil, hrabrost
- Narančasta: kreativnost, prijateljstvo, mladost
- Žuta: osunčanost, inventivnost, optimističnost
- Zelena: rast, organsko, edukativnost
- Plava: profesionalnost, medicina, opuštenost, pouzdanost
- Ljubičasta: duhovnost, mudrost, izazovnost
- Crna: povjerenje i snaga
- Bijela: jednostavnost, lakoća, suština
- Ružičasta: zabava i zavodljivost
- Smeđa: ruralnost, povijest, stalnost
Primjena i dosljednost
Nakon izrade logotipa i vizualnog identiteta, važno je da se njega držite i da ga ispravno primjenjujete. Knjiga standarda pomaže u određivanju parametara logotipa i simbola, njihove proporcije, boje, međusobne odnose, tipografiju, te ispravnog i neispravnog korištenja. Pogotovo u većim tvrtkama, knjiga standarda je vrlo važan alat kako bi vaša interna i eksterna komunikacija bila dosljedna i u skladu s vašim vizualnim identitetom.