Ime je predznak, kaže stara rimska poslovica Nomen est Omen. Kada govorimo o poslovanju, ova izreka dobiva potpuni smisao. Odabir naziva firme može napraviti razliku između poslovnog uspjeha i neuspjeha. Koliko god vaša poslovna ideja bila dobra, odabir lošeg imena biti će kamen spoticanja koji će vas onemogućiti da krenete u smjeru u kojem želite. Stoga, potrudite se pronaći naziv koji će istaknuti vašu stručnost, poslovnost i kvalitetu onoga što nudite na tržištu.
Naziv firme je možda čak i najvažniji dio njenog cjelokupnog vizualnog i korporativnog identiteta. Od tuda počinje vaša cijela priča. Što imenom svoje firme želite poručiti svojim kupcima i partnerima? Ovo može biti stresan proces pa možete ovaj posao povjeriti profesionalcima za branding i copywriting. Ako odlučite angažirati struku, svakako se raspitajte o cijenama, ali i preporukama.
Ako sami osmišljavate ime za svoju firmu, prvo razmislite po čemu se ono što vi nudite razlikuje od onoga što već postoji na tržištu. Razmislite i o tome kako zamišljate svoje poslovanje kroz sljedećih pet, a zatim deset godina. Mislite li da će to ime odgovariti vašoj firmi sada i kroz dulje vremensko razdoblje? Želite li poslovati samo u svom gradu ili možda na nivou cijele države? To je bitno jer isti naziv tvrtke možda neće jednako zvučati na regionalnom tržištu kao na nacionalnom ili svjetskom.
Ako odlučite koristiti vlastito ime u nazivu, razmislite kako ćete se osjećati odlučite li jednom u budućnosti prodati svoju firmu. Kada promislite o svemu navedenom, zapišite na papir sve riječi kojih se dosjetite. Potom pokušajte svesti popis na samo pet imena kojih ste se dosjetili, izgovorite ih više puta na glas. Osjećate li se ponosno i samopouzdano dok ih izgovarate?
Provjerite dostupnost naziva na internetskoj stranici sudskog registra, a nemojte zaboraviti provjeriti i dostupnost domena. Za to možete koristiti stranice poput regica.net ili domaintools.com.
Ako još niste sigurni kako odabrati ime firme:
- Poigrajte se riječima – kombinirajte razne izraze i uklopite ih u ono čime se vaša firma bavi. Dobar primjer je naziv salona za šišanje pasa "Daj šapu".
- Pokušajte izazvati emociju u svojim potencijalnim klijentima. Možda nešto što ih podsjeća na djetinjstvo ili neke lijepe, ugodne i opuštene životne trenutke. Pozitivan osjećaj vezan uz vaše ime vrlo vjerojatno će se pozitivno odraziti i na vaš posao.
- Dobro ime je jednostavno i lako pamtljivo. Neka bude jasno i smisleno svima, ne samo vama ili grupi ljudi koje poznajete. Izbjegavajte duge i besmislene riječi ili izraze.
- Osmišljavanje imena je zahtjevan kreativan proces, za odličnu ideju potrebno je istraživanje, trud i vrijeme. Ne kopirajte tuđa idejna rješenja. Originalnost se višestruko isplati.
- Ako firmu otvarate u inozemstvu, posavjetujte se sa stručnjakom za jezik zemlje u kojoj planirate registrirati tvrtku.
- Ime koje odaberete neće predstavljati samo vas i vaš posao već i vaše zaposlenike. Oni će biti podrška koja će odražavati sve ono što ime vaše firme mora biti: predznak kvalitete, sigurnosti i znanja.
Provjerite što zakon o trgovačkim društvima kaže o nazivu tvrtke:
"Tvrtka" je ime pod kojim trgovačko društvo posluje i pod kojim sudjeluje u pravnom prometu. Ime tvrtke trgovačkog društva mora biti na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu ili na službenom jeziku jedne od država članica Europske unije i latiničnom pismu, a mogu se koristiti i arapski brojevi.
Tvrtka trgovačkoga društva može sadržavati pojedine strane riječi drugih jezika ako one čine ime, odnosno tvrtku člana društva ili robni ili uslužni žig člana zaštićen u Republici Hrvatskoj, odnosno njegova društva registriranog u Republici Hrvatskoj, ili ako su uobičajene u hrvatskom jeziku, ili ako za njih nema odgovarajuće riječi u hrvatskom jeziku, ili ako se radi o riječima na mrtvom jeziku.
— gov.hr