Posjetnica ili vizitka uobičajen je, ali često zanemaren komadić papira za prenošenje podataka fizičkim putem. Prvi dojam je ono što se pamti i upravo zato mnoge tvrtke posvećuju puno pažnje kod osmišljavanja i same izrade svojih vizitki. Standardna vizitka trebala bi na papiru veličine 90x50 mm sadržavati sliku vašeg poslovanja.
Cijena, dizajn i izrada ono su o čemu treba dobro promisliti kako bi sebe i svoj posao predstavili na pozitivan način. Od posjetnice ne možete očekivati da kaže sve o vama ili vašem poslovanju, ali ona zato može ostaviti profesionalni utisak koji će ljudi upamtiti. Vizitka nije najvažniji, ali je svakako pamtljiv komadić Vašeg cjelokupnog poslovnog vizualnog identiteta.
Dizajn vizitke možete osmisliti sami ili prepustiti profesionalcima, što je uglavnom najbolji odabir. Najbolji početak je da se sjetite svih vizitki koje ste do sada vidjeli i odlučite što vam se na njima sviđa i odbacite ono što vam se ne sviđa. Kada birate boje, odlučite se za jednu ili dvije. Pozadinska boja neka bude što svjetlija kako bi informacija na vizitki bila što čitljivija. Logo Vaše tvrtke trebao bi biti baza kod dizajna posjetnice i zauzimati najveći dio, ali ne na način da dominira posjetnicom. Ostavite dovoljno praznog prostora između teksta i rubova vaše vizitke.
Podaci na vizitki moraju biti čitki, jasni i razumljivi te sadržavati osnovne informacije kao što su naziv, titula, brojevi telefona, adresa, e-mail adresa te internetska stranica. Nemojte pretjerivati sa tekstom i podacima, odaberite čitak i ne premalen font i ne bojte se koristiti prazne prostore. Imajte na umu da kod dizajna manje znači više.
Na primjer, ako se bavite prodajom kolača i slatkiša, za pozadinske boje dobro bi bilo koristiti svijetle, tople i vesele boje, možete se malo i poigrati s tipografijom koju koristite. Pokušajte prenijeti šarolikost kolača koje prodajete koji se često vežu uz ugodnu i slavljeničku atmosferu. No ako je vaš posao knjigovodstvo, pametno bi bilo odabrati boje koje su postojane, ulijevaju povjerenje kao što su crna, plava ili bež. Tipografija bi također trebala pratiti vizualni identitet tvrtke na samoj vizitki, a pri tom prenijeti pouzdanost i ozbiljan pristup poslu.
Tisak vizitki
Zatražite upute od tiskare kako bi im predali odgovarajuću pripremu za tisak. Kod odabira papira na kojem ćete otisnuti svoje vizitke, možete birati između glatkog i grubljeg, sjajnog i mat, debljeg i tanjeg ili bilo što između. U tiskari će vam pokazati svoje uzorke. Za one koji žele više, možete sami dodatno istražiti kakvi se još papiri i premazi za tisak nude te odabrati ono što vam najviše odgovara. Raspitajte se i za dodatnu zaštitu koja se može staviti na papir kako bi on što dulje trajao. Ukoliko raspolažete većim budžetom, izbor će biti veći.
Cijena izrade posjetnica tj. vizitki nije zanemariva stavka. Ne morate potrošiti bogatstvo da biste se dobro predstavili, ali jeftin izgled i dojam pod prstima neće potencijalnog klijenta uvjeriti da svoj posao shvaćate profesionalno i obraćate pozornost na detalje.
Iako smo navikli da su vizitke otisnute na papiru, postoji puno drugih materijala koji su preuzeli ulogu papira. Trenutni trend u svijetu je izrada vizitki na plastici ili na drvetu koji omogućuju dizajnerima da naprave uistinu jedinstvene vizitke koje će pridonijeti cjelokupnom vizualnom identitetu.
Nakon što ste odabrali dizajn, slijedi odabir kvalitetne tiskare koja će vaš trud uobličiti u krajnji proizvod. Tehnike tiska su različite. Offset tisak je kvalitetniji od digitalnog dok je digitalni pak jeftiniji i brži, kada govorimo o manjim količinama naklade.
Kod dizajna vizitke, ne zaboravite:
- Koristiti svoj logo za pozadinsku sliku
- Ne unositi previše informacija – Ime, titula, naziv tvrtke, adresa, telefonski broj, e-mail i web stranica sasvim su dovoljni, možete još dodati i neku od društvenih mreža na kojima ste aktivni
- Pripazite da tipografija bude čitka i jasno vidljiva
- Koristite standardne dimenzije
- Držite se jedne ili dvije boje
- Tekstura samog papira može odigrati veliku ulogu u isticanju vaše posjetnice
- Budite originalni, oblik same vizitke napraviti u obliku kojem god želite (npr. u obliku psa za dućan za kućne ljubimce)
- Svakako se posavjetujte sa strukom, možda će usluge dizajnera ili grafičara povećati vaše troškove, ali će se u konačnici svakako isplatiti
- Uvijek imajte nekoliko svojih vizitki nadohvat ruke :)