Zahvaljujući činjenici da se naša svakodnevna komunikacija preselila dobrim dijelom u online sferu, nemoguće je govoriti o uspješnoj trgovini van interneta. Cilj digitalizacije je pojednostavljenje, stoga želimo kupnju obavljati iz udobnosti svoga doma u bilo kojem trenutku. Upravo zbog toga potrebno je olakšati pristup svojim proizvodima, a najbolji način za to je uvođenje internetske prodaje. Za izradu internet trgovine potrebno je slijediti određena pravila kako bi postigli maksimalnu učinkovitost. Donosimo Vam 10 koraka koji vode do izrade i održavanja uspješne internet trgovine:
1. Izgradite povjerenje
Jedan od najvećih problema s kojim se susreću vlasnici internet trgovina zasigurno je nedostatak povjerenja u web shopove općenito. Postotak ljudi koji odbacuje ili prazni svoje web košarice je čak 60%, a to se događa i prije koraka naplate. Pitanje glasi: kako izgraditi odnos povjerenja s kupcima? Internet trgovina treba biti u potpunosti prilagođena kupcu. Veća sigurnost znači veće povjerenje. Osim toga, za povjerenje je bitna ispravnost tekstova koji se nalaze na stranici te jasnoća u objašnjavanju koraka naplate. Ukoliko neki korak nije dovoljno jasno pojašnjen, kupci mogu steći dojam da ih želite prevariti. Nadalje, izrazito je važno održavati kontakt sa svojim kupcima, prihvatiti povratne informacije te popraviti eventualne pogreške na stranici ili u isporuci proizvoda. Također je vrlo bitno koristiti SSL certifikate kako bi povećali sigurnost.
2. Oblikujte prepoznatljivost
Najveći brendovi današnjice, npr. Apple ili Coca-Cola, ponose se svojom prepoznatljivošću. Bila riječ o jednostavnosti dizajna ili dugogodišnjoj tradiciji, takvi brandovi stvaraju određeno iskustvo koje kupce iznova vraća u njihove trgovine. Upravo to je element kojim se potrebno koristiti prilikom izrade internet trgovine. Prepoznatljivost se može odražavati u bojama identiteta korporacije, u logotipu ili stilu izrade web stranice. Više o bojama i izradi zaštitnih znakova možete pročitati ovdje.
3. Upoznajte svoje kupce
Među prvim koracima pri izradi internet trgovine, potrebno je definirati za koga se ta stranica izrađuje i koja je vaša ciljana skupina. Postoji puno različitih razloga zbog kojih ljudi posjećuju internet trgovine, a neki od njih su usporedba proizvoda, potraga za nižim cijenama, jednostavno ispunjenje slobodnog vremena ili ovisnost o kupovini. Pravi izazov je privući ciljane kupce i nagovoriti ih na kupnju.
4. Učinite sadržaj lako dostupnim
Budući da je prostor na ekranima mobilnih telefona prilično ograničen, navigacija u internetskoj prodaji je od ključne važnosti. Snalaženje na stranici i prelazak s jednog proizvoda na drugi moraju biti pojednostavljeni, a pretraživač stranice uvijek dostupan.
5. Neka Vaša internet trgovina postane nezaboravno iskustvo
Brzina, jednostavnost i slobodan pristup svima, istaknute su karakteristike interneta. Svatko danas može izraditi internet stranicu besplatno i dijeliti vlastiti sadržaj. Međutim, ono što kupce na internetu privlači i zadržava njihovu pažnju su zabavan i originalan sadržaj te osjećaj ugode koji stranica pruža. Sve što je potrebno su malo mašte i dobar grafički dizajner.
6. Koristite se fotografijama visoke kvalitete
Kvaliteta sadržaja, pritom misleći prvenstveno na fotografije proizvoda, odlika je vrhunskih internet trgovina. Takve stranice imaju svoje odane kupce koji se uvijek iznova vraćaju. Profesionalne fotografije, ne samo da stvaraju osjećaj povjerenja u profesionalnost izvedbe, već odaju dojam ozbiljnosti i visokih kriterija u poslovanju. Preporučljivo je koristiti nekoliko fotografija po proizvodu kako bi se naglasili detalji te prikazale sve karakteristike proizvoda.
7. Jasno opišite proizvod
Svaki proizvod mora imati naznačene informacije o karakteristikama samog proizvoda te naglašenu cijenu i brzinu dostave. Kada je riječ o karakteristikama proizvoda, istiniti opisi i točno navedene specifikacije proizvoda su najbolji alati za stjecanje povjerenja kupaca.
8. Kreativnim dizajnom osvojite srca i zaokupite um kupaca
Prilikom definiranja identiteta, kreativnost i inovativnost kvalitete su izvrsnih korporacija koje svoj uspjeh ne vežu samo uz financijsko poslovanje, već i uz kvalitetan pristup i odnos s klijentima i dionicima. Prepoznatljivost identiteta korporacije postiže se i kreativnim dizajnom web trgovine koji osigurava dobar ugođaj i zanimljivo iskustvo svakim pristupom stranici.
9. Osigurajte prohodnost/fluktuaciju
Koraci koji vode od odabira proizvoda, preko informacija o proizvodu do konačne kupovine i plaćanja, moraju biti što jednostavniji, brži i jasniji za svakog kupca. U današnje vrijeme kada je sve dovedeno do maksimalne jednostavnosti i dostupnosti, konkurencija nalaže da uložimo dodatni trud u poboljšanje korisničkog iskustva.
10. Ne odustajte od A/B testiranja
Prije postavljanja određenih proizvoda u internetsku prodaju ili mijenjanja karakteristika izgleda internet trgovine, dobro je doznati mišljenje kupaca koje se može istražiti jednostavnim A/B testiranjem putem emaila ili upitnika. Naime, pružanjem prilike kupcima da daju svoje mišljenje ili da odaberu jedan od ponuđenih izbora, daje dojam da su Vam kupci od iznimne važnosti pri donošenju odluka. Postoje i različiti online servisi za A/B testiranje koji korisnicima prikazuje različite varijacije Vašeg sadržaja, te možete vrlo lagano pratiti što daje bolji rezultat.
Izrada internet trgovine nije jednostavan proces, stoga je bitno okružiti se profesionalcima i pratiti određene korake koji omogućuju uspjeh i kvalitetu internetske prodaje. Osim toga, morate provjeriti zadovoljava li Vaša internet tj. web trgovina zakonskim propisima i što morate učiniti kako bi ispunila sve uvjete za internetsku prodaju. U Republici Hrvatskoj potrebno se informirati o Zakonu o elektroničkoj trgovini koji propisuje odredbe kojih se moraju pridržavati svi oni koji posluju putem internetske trgovine. Osim toga, sve gotovinske i kartične transakcije obavezno je fiskalizirati, što vrijedi i za web trgovine. Stoga, račun koji izdajete putem web trgovine mora proći postupak fiskalizacije. Zanimljivo, plaćanje PayPal računom ne spada u tu kategoriju jer ga Porezna uprava smatra jednakim plaćanju s transakcijskog računa.